محل تبلیغات شما

محل قرارگیری میز کانتر یا صندوق در دکوراسیون داخلی فروشگاه

زمانی که فضاهای مهم و جذاب فروشگاه برای مشتریها تعیین شد، باید یک فضایی که چندان در میانه مسیر فروشگاه یا مغازه ما قرار ندارد را برای محل میز کانتر انتخاب نماییم.

از طرف دیگر باید این میز، در انتهای مسیر حرکت مشتریها قرار بگیرد. نزدیک به درب خروج هم باشد.

فضایی از فروشگاه که براساس طراحی و چیدمان محصولات و اجناس احتمالاً چندان از طرف مشتریها دیده نیمشود، نیز میتواند محل مناسبی برای میز صندوق یا کانتر باشد. چراکه با این روش در هرصورت، مشتریها برای پرداخت مبلغ اجناس باید حتماً از این فضاها عبور کرده یا وارد آنها شوند. درنتیجه احتمالاً اجناس و محصولات این بخشها از فروشگاه را نیز مشاهده خواهند کرد.

با توجه به نکته ای که در بالاتر گفته شد، معمولاً سمت راست فروشگاه مسیری است که مشتریها بعد از ورود انتخاب می نمایند. به این ترتیب ممکن است اصلاً سمت دیگر فروشگاه نرفته و آنرا بررسی نکنند. انتخاب فضایی مناسب در سمت چپ فروشگاه، در زمان طراحی 

دکوراسیون داخلی فروشگاه، می تواند باعث شود تا مشتریها به این بخش نیز سر بزنند و اجناس و محصولات آنرا نیز ببینند.

محل استراحت همراهان مشتریها

این موضوع بسیار مهم است. حتماً در زمان طراحی باید فضایی را برای استراحت مشتریان یا همراهان آنها درنظر بگیریم.

دلیل آن این است که معمولاً شاهد هستیم افرادی که برای خرید وارد فروشگاه می شوند، کسانی را با خود همراه دارند که تنها هدف آنها همراهی مشتری اصلی فروشگاه ما است. کودکان، افراد میانسال، آقایانی که همراه همسر خود به خرید آمده اند و … .

این دسته از افراد معمولاً از پیاده روی زیاد و سر زدن به فروشگاه های متعدد، خسته هستند. از طرف دیگر، یکی از دلایلی که مشتریهای اصلی ما زود سعی می کنند فروشگاه را ترک کنند، خستگی همراهانشان است. به این ترتیب میخواهند سریعتر فروشگاه های مختلف را بررسی نمایند تا به نتیجه نهایی برسند.

خب ما براحتی با تعبیه و جانمایی محل مناسب برای نشستن و استراحت مراجعین، این مشکل را تا حد زیادی حل می کنیم. برخورد ما با راحتی مشتریان فروشگاه و همراهانشان، در این زمینه همانند برخورد با راحتی مشتریان دردکوراسیون کافی شاپ است. هر میزان داخل فروشگاه راحت تر باشند، بیشتر وقت می گذرانند و احتمالاً بیشتر خرید می کنند.

از طرف دیگر با استراحت و از بین رفتن خستگیشان با خیال راحت به خرید خود می پردازند. به این ترتیب وقت و انرژی کافی برای بررسی تعداد بیشتری از محصولات و اجناس ما را خواهند داشت. در نهایت نیز مراجعین ما، از وقتی که در فروشگاه ما گذرانده اند بسیار راضی خواهند بود.

به این ترتیب با انتخاب درست فضاها و رعایت نکات مهم در 

دکوراسیون داخلی فروشگاه، می توانیم مستقیماً بر افزایش فروش فروشگاه یا مغازه موردنظرمان تأثیر مثبت بگذاریم.

محل نشستن مشتری در مغازه یا فروشگاه هایی که خرید زمانبر است

برخی از فروشگاه ها، خدمات یا اجناسی را به مشتریان خود ارائه می دهند که آماده شدن یا خرید آنها زمانبر است. مانند صرافیها، طلافروشیها و … . به این تریب مشتری که برای خرید به فروشنده مراجعه می کند باید حتماً بنشیند و منتظر نتیجه سفارش خودش باشد.

طراحی فضا و محل مناسب نشستن مشتری در چنین مغازه ها یا فروشگاه هایی، دیگر جزء بخشهای اصلی طراحی است و اصلاً نمی توان آنرا حذف کرد. به این ترتیب باید محل مناسبی که در دسترس فروشنده باشد و همچنین مانع عبور و مرور سایر مراجعین و مشتریها نباشد را انتخاب نماییم.

به راحتی و آسایش فروشندگان و کارکنان فروشگاه در طراحی اهمیت بدهیم

شاید مهمترین دلیل رضایت یا عدم رضایت مراجعین هر فروشگاه یا مغازه ای، برخورد کارکنان و فروشندگان با او باشد. برخورد دوستانه، پر انرژی، مؤدبانه و توأم با صبر و حوصله کارکنان و فروشندگان، موضوعی است که ما با دکوراسیون داخلی فروشگاه می توانیم به خوبی بر روی آن تأثیر بگذاریم.

اگر فروشندگان و کارکنان احساس راحتی در طول ساعات کاری خود داشته باشند، قطعاً برخورد بهتری با مشتری خواهند داشت. برای رسیدن به چنین شرایطی، باید امکانات خوبی برای آنها در داخل فروشگاه تعبیه نماییم.

برخی اوقات مشاهده می شود که فروشنده ها ساعتها مجبور به سرپا ایستادن هستند و زمانی که با آنها برخورد می کنیم، متوجه خستگی آنها می شویم. ناخودآگاه این حس بر روی ما تأثیر می گذارد. از طرف دیگر هم انرژی و نشاط پاسخگویی آنها نیز کم شده است.

بنابراین برای محل نشستن و استراحت فروشندگان، در بخشهای مختلف فروشگاه که تسلط به تمام

فضای فروشگاه داشته باشند مهم است.

اتاق لباس و کمد شخصی برای هریک از کارکنان باید در بخش غیر عمومی فروشگاه طراحی شود.

سرویس بهداشتی، آبدارخانه، محل صرف غذا نیز از دیگر امکاناتی است که گاهی اوقات فدای بزرگتر کردن بخش فروش فروشگاه می شود. اما درنظر گرفتن این فضاها کیفیت برخورد با مشتریها و در نتیجه فروش بهتر را برای فروشگاه بهمراه خواهد داشت.

دیگر فضای غیر عمومی مهم هر فروشگاهی، انباری آن است. اگر فضای کافی برای مدیریت اجناس در انبار وجود نداشته باشد، باعث سردرگمی و خستگی فروشنده و کارکنان او خواهد شد. نتیجه این خستگی و سردرگمی فروشندگان هم مستقیماً باعث نیتی مشتریها خواهد شد. که ثمره آن، تنها کاهش خرید مراجعین فروشگاه ما خواهد بود. بنابراین درنظر گرفتن فضای کافی از فروشگاه بعنوان انباری، نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت.

 


mobl24

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها